iMAL forebygger utenforskap ved å bidra til at alle elever lærer å lese. Med iMALs heldigitale løsning får skolene innsikt i elevenes bokstavkunnskap og elevene får tilpassede lese- og skriveoppgaver – basert på multisensorisk læring.
Etter fullendt tid i porteføljen går selskapene over i en alumni-posisjon. Våre forretningsutviklere er da fortsatt tilgjengelige som rådgivere og sparringspartnere, men det forventes at selskapene står på egne ben.
iMAL forebygger utenforskap ved å bidra til at alle elever lærer å lese. Med iMALs heldigitale løsning får skolene innsikt i elevenes bokstavkunnskap og elevene får tilpassede lese- og skriveoppgaver – basert på multisensorisk læring.
Atlas Kompetanse forebygger utenforskap blant barn og unge med minoritetsbakgrunn ved å tilby flerspråklige tjenester til kommunen.
Medarbeiderne tilbyr ordinært arbeid til folk som har sluttet med rus. Målet er å vise at de kan bli ressurssterke arbeidstakere hvis de får fellesskap, ansvar og rammer.
Barnas Plattform tilbyr kurs hvor foreldre lærer enkle og effektive verktøy for å opprettholde eller styrke et godt selvbilde hos barn.
Intempo jobber med barns tidlige utvikling for å fremme læring og forebygge lese- og skrivevansker.
Lydfargemetoden er et pedagogisk og nyskapende verktøy til bruk i lese- og skriveopplæring for barn i grunnskolen. Metoden benyttes også i norskopplæring, for både barn og voksne. Den er spesielt godt egnet for personer med lese- og skrivevansker i alle aldersgrupper.
Kjør for livet er et fritids- og aktivitetstilbud for barn og unge med livsutfordringer. Målet er å øke skoledeltakelsen og redusere frafall. Selskapet bruker et klubbkonsept med motorsport som utgangspunkt for å gi barn og unge positive opplevelser, mestring og økt sosial kompetanse.
Pøbelprosjektet har som mål å få unge mennesker som står utenfor skole og arbeid inn i jobb eller utdannelse. Selskapet tilbyr et seks uker langt kurs i arbeidslivets regler, og består av en rekke praktiske øvelser. Gjennom Pøbelprosjektets nettverk av arbeidsgivere garanteres deltakerne jobb dersom de følger reglene om å stille presis og holde seg friske og rusfrie.
Lyk-z & døtre hjelper ungdom som har falt utenfor skole og arbeid til å finne sine iboende kvaliteter og unike evner – og til å komme raskt tilbake til skole, arbeid eller utdanning. FROG Online Identity kombinerer workshops og et webbasert læringsverktøy (LMS). Programmet går over 25 dager fordelt på syv uker, i grupper med 9-12 deltakere. Tilbudet er rettet mot to aldersgrupper: 13–17 år og 18 år og eldre.
Trivselsleder jobber for økt trivsel, mer aktivitet og mindre mobbing i friminuttene på skolen. Gjennom Trivselsprogrammet læres elever i 4.-10. trinn opp til å ta et ekstra ansvar for å få alle med i leken. Disse barna blir trivselsledere og jobber for å inkludere medelever i lek og aktivitet i skolegården. Programmet bidrar til økt og mer variert lek i skolegården, og reduserer konflikter blant elever.
Lærervikaren er en digital undervisningsløsning som skal sikre elevene bedre læringseffekt i vikartimene. Materialet er utarbeidet og kvalitetssikret av pedagoger, og er skreddersydd etter kompetansemålene satt av Utdanningsdirektoratet. Løsningen reduserer administrasjonskostnader og øker fleksibilitet og kvalitet på bruk av lærervikarer. Selskapet gir også lærervikarer bedre muligheter for arbeid.
Seema AS er et konsulentselskap som skaper positive samfunnseffekter gjennom å styrke virksomheters evne til mangfoldsledelse. Selskapet bidrar også til å få flere kvinner med flerkulturell bakgrunn og høy utdannelse inn i leder- og mellomlederposisjoner gjennom et talentprogram. Denne satsingen, kalt SeeTalent, ble skilt ut som en egen forening i 2019.
Monsterbedriften er et rivnings- og saneringsfirma som ansetter mennesker som av ulike årsaker har problemer med å komme inn i det tradisjonelle arbeidslivet. Bedriften tilbyr lønnet arbeid, godt arbeidsmiljø, tillit, støtte og klare rammer - med mål om selvstendige og bærekraftige liv.
Forandringsfabrikken er et kunnskapssenter som jobber for å forandre skole og hjelpesystemer i samarbeid med barn og unge. Målet er at systemer og tiltak rundt barn og unge skal være mest mulig nyttige, verdige og effektive. Stiftelsen samarbeider med skole, psykiske helsetjenester, barnevern, psykisk helsevern og kriminalomsorg.
Gladiator GT jobbet for å stimulere til økt fysisk aktivitet og faglig læring hos barn ved å bruke tall- og bokstavballene Aballl. Dette er et sosialt og teoretisk læringsverktøy som kombinerer fysisk aktivitet med faglig læring og morsom oppgaveløsing i fellesskap. I Norge brukes Aball1 blant annet på skoler i undervisning i alle fag og på asylmottak i undervisning av nyankomne barn og voksne. Gladiator GT ble en del av Trivselsleder i 2019, etter flere års samarbeid.
Asfalt er et gatemagasin i Rogaland som selges av mennesker med ruserfaring og som er i en vanskelig livssituasjon. Asfalt jobber for å gi mennesker en mulighet til å skaffe seg en inntekt på en verdig måte. Egen inntekt bidrar til å øke selvbildet og gjør at man føler seg som en del av noe større. Selgerne kjøper bladet og selger det videre. Mellomlegget beholder selgeren som lønn. Magasinet eies og drives av stiftelsen Gatemagasinet i Rogaland.
Ungt Entreprenørskap er en landsomfattende ideell organisasjon som skal inspirere unge mennesker til å tenke nytt og skape verdier. Organisasjonen gir barn og unge forståelse for verdiskaping og nyskaping i næringslivet gjennom etablering av elevbedrifter i ungdomsskolen, ungdomsbedrifter i videregående skole og studentbedrifter på høyskole og universitet. Målet er økt entreprenørskap i samfunnet og at flere skaper sin egen arbeidsplass.