Filip Ekvall har vært medlem i Bravs styre siden juni 2024, og har blitt møtt med optimisme og åpenhet blant kollegene i selskapet etter at han overtok som administrerende direktør.
– Jeg ser frem til å bidra sammen med teamet som har tatt Brav så langt. Jeg har blitt møtt med mye stolthet, lidenskap og energi, og en sterk vilje til å finne nye og bedre måter å gjøre ting på for å nå enda nye høyder sammen, sier han.
– Det er mye som er spennende med Brav, fremfor alt sterke og genuine merkervarer og en solid arv – merker som Swix, Lundhags og Toko har påvirket menneskers liv i mange tiår, legger han til.

CEO: Filip Ekvall er ny toppsjef i Brav. Foto: Brav
Raske resultater
Ekvall er overbevist om at det finnes mye kraft i Bravs merkervarer.
– Bravs store styrke er evnen til utvikling og innovasjon for å kontinuerlig forbedre produktene. Varemerkene er sterke i dag, men det finnes et stort uforløst potensial til å styrke dem ytterligere, påpeker han.
Filip Ekvall har lang erfaring fra H&M Group, sist som global salgsdirektør.
– Jeg har jobbet 18 år i H&M, som er en mye større organisasjon enn Brav, og ser frem til å lede et mindre selskap fremover. Det finnes en spennende effekt i den familiære følelsen og evnen til å skape raske endringer og resultater som jeg synes er kul, sier han.

AKTIV LIVSSTIL: Brand ambassador Magnus Nordmo på vei til nye eventyr: Foto: Brav/Max Emanuelson
Bra for helsa
Brav er en internasjonal organisasjon med baser i Norge, Sverige og Sveits.
– Felles for disse landene er at de har en demokratisert luksus i nærhet til naturen og en stor grad av frihet. Jeg skulle ønske at dette var noe som kunne eksporteres til alle land, sier Ekvall.
Han er sikker på at det finnes et potensial for internasjonal vekst for Brav.
– Vi kan vise hvordan kulturen for fysisk aktivitet i naturen som er naturlig i landene hvor vi har base, kan gjøres på en moderne, spennende og kul måte. Det finnes store utfordringer knyttet til fysisk inaktivitet i dagens verden – det kobles både til mental uhelse og ensomhet, og øker risikoen for en rekke sykdommer. Vi vet at fysisk aktivitet og nærhet til naturen og andre mennesker over tid har positive helseeffekter. Derfor tror jeg at varemerkene i Brav-familien faktisk kan gjøre en forskjell i verden, ved å inspirere folk til å forbedre sine liv ved å være aktive og komme seg ut i naturen, fastslår han.