I andre episode av Impactpoddens andre sesong tar vi for oss en avgjørende gründerfase, nemlig starten. Her får du vite hva som er det eneste OG beste rådet for alle som er akkurat her, hvem du bør høre på – og hvorfor du ikke burde omtale ideen og bedriften din som «din baby».
Hvorfor nøler så mange med å snakke høyt om gründerdrømmen sin? Bør du holde ideen din hemmelig så lenge du kan? Og kan du ha et stort, varmt hjerte og samtidig tjene penger?
Det er naturlig å gruble over mange spørsmål helt i starten på sin gründerreise. I andre episode av Imactpoddens andre sesong har vi samlet våre beste tips og råd for hva som skal til for å våge seg ut i det – si ideen din høyt, få respons fra andre og teste den.
Hvordan kan du sikre at du har truffet blink med din idé? Og kan du ta betalt for det du gjør? Vi ser på hvordan dialog med målgruppa din bidrar til å justere ideen og legge premisser for hvordan du kan tjene penger på den. Er målgruppa selv villig til å betale for å få en endring, eller er det for eksempel det offentlige som skal kjøpe tjenesten din? Vi ser på ulike veier til mål, hva slags hjelp trenger du på veien og hvorfor tilbakemelding fra profesjonelle kan spare deg mye tid.
De som tør tenke nye tanker opplever ofte motstand. Hvordan er det lurt å tenke for å tåle press når du ikke blir forstått eller kanskje til og med latterliggjort? Alt dette – og hvorfor du ikke burde omtale ideen og bedriften din som «din baby» får du vite i denne episoden av Impactpodden.
I studio møter du Katinka Greve Leiner i Ferd Sosiale Entreprenører, og Lise Arvesen og Chris Klemmetvold Sandvik fra Impact Startup.
Spill av episoden direkte her:
Du kan også laste ned og abonnere på podkasten gjennom Spotify og iTunes.